VadiMGP wrote: |
Хотя это, возможно, потому что уже много багов пофиксил. |
VadiMGP wrote: |
1. Не работают те, что из ViewMode, те что по умолчанию или вообще никакие?
2. Можешь ли проверить на ХР? 3. Работают ли фоновые цвета? |
Quote: |
ЗЫ. Я вообще не постигаю сакрального смысла этой затеи - вводить новые расширения.
|
ghisler(Author) wrote: |
Indeed you always need to install the wdx/wcx etc, not the uwdx version. Total Commander will look automatically whether there is a u* version on Unicode-based Windows versions. |
DrShark wrote: |
3. Какие именно фоновые цвета имеются ввиду? |
DrShark wrote: |
Здесь наоборот видимо всё было предусмотрено так, чтобы не заставлять юзера ставить 2 версии одного плагина в одной инсталляции тотала. |
VadiMGP wrote: |
Все равно не понял. Какую конкретно проблему решает появление нового расширения? |
Quote: |
. Two separate plugins, one Unicode, one Ansi
This method is especially suited for C/C++ plugins. Have a look at the WebDAV plugin sources for a sample plugin using this method. Here are the steps to convert an Ansi plugin to Unicode this way: 1. Replace all string references like char* and LPSTR by TCHAR* 2. Replace all string handing functions like strchr or strcpy by _tcschr and _tcscpy 3. Put TEXT() around all string constants 4. Make a copy of the current project within the same project map. Add the UNICODE and _UNICODE defines in the compiler settings of the Unicode project 5. Remove the .def file from the Unicode project. Create a new .def file, where the functions are defined as follows: FsFindFirstW=FsFindFirst FsFindNextW=FsFindNext FsFindClose ... Note the difference between Unicode and non-Unicode functions (see list above which are Unicode) 6. Set the output file to the name <pluginname>.uwfx, in the same directory as the .wfx file from the first project Total Commander will try to load a .uwfx file with the same name as the .wfx file on Unicode systems (Win NT, 2000, XP, Vista, 7). |
Quote: |
Combined Unicode/Ansi plugin
1. Get my sample plugin fsplugin (file system plugins section) even if you write a different type of plugin! 2. Add the files cunicode.h and cunicode.cpp to your project. They contain various functions to make Unicode support easier. 3. Convert your existing functions to Unicode and rename them to FunctionNameW. For all file functions like CreateFile, do not call their Unicode counterpart CreateFileW directly. Instead, call the functions from cunicode.cpp like CreateFileT. These functions automatically call the right Unicode or Ansi function, and even support file name lengths >259 characters! 4. For each converted function like FunctionNameW, recreate a function FunctionName which you call this way: int __stdcall FunctionName(char* SomeString1,char* SomeString2) { WCHAR SomeString1W[wdirtypemax],SomeString2W[wdirtypemax]; return FunctionNameW(awfilenamecopy(SomeString1W,SomeString1),awfilenamecopy(SomeString2W,SomeString2)); } |
VadiMGP wrote: |
2. Можешь ли проверить на ХР?
|
DrShark wrote: |
На XP с TC 7.5 ситуация такая же: фоновый рисунок не отображается. |
Shoroh wrote: |
Теперь - о грустном ) |
Shoroh wrote: |
А теперь совсем о грустном )) |
Scorpy wrote: |
что то не получается. |
output generated using printer-friendly topic mod. All times are GMT + 4 Hours